Hosted VoIP

Als telefonie op een server draait in een datacenter (de Cloud) dan wordt dat vaak Hosted VoIP genoemd. De telefooncentrale is virtueel gemaakt met software die draait op een server. Aangezien de server in een datacenter staat die altijd bereikbaar is via internet komt dit de bereikbaarheid van uw bedrijf ten goede. Uw telefooncentrale is namelijk dan ook altijd in de lucht.

Bellen met hosted VoIP

Hosted VoIP telefoon voor het bellen via internet

Een telefooncentrale verzorgt de afhandeling van binnenkomende en uitgaande telefoongesprekken. Veel bedrijven maken gebruik van een telefooncentrale omdat op deze manier intern bellen mogelijk wordt gemaakt en er extra functies aan de telefonie kunnen worden toegevoegd. Bijvoorbeeld een wachtrij of een keuzemenu.

Maar denk ook tegenwoordig ook aan bellen via een app op uw mobiele telefoon of via uw computer. Dit soort functionaliteiten zitten meestal in een Hosted VoIP oplossing en niet in een traditionele telefooncentrale. 

Belangrijkste voordelen van Hosted VoIP:

De VoIP centrale kunt u zelf beheren, overal ter wereld

Omdat hosted VoIP telefonie oplossing gehost wordt in een datacenter bent u dus in principe altijd bereikbaar. Vanwege het feit dat uw telefooncentrale altijd online is kunt u dus ook altijd bij de configuratie. En dat is handig als u onderweg bent. Middels een speciale website logt u in op het controle paneel en past u heel eenvoudig een instelling aan. Stel dat u werkt met een storingsdienst en na 17:00 uur moeten uw klanten een monteur kunnen bereiken. Om 18:00 uur hoort dat de monteur ziek is. Vanaf uw thuis locatie kunt u heel eenvoudig het mobiele nummer aanpassen waar naar door wordt geschakeld. De aanpassing kan zelfs gedaan worden vanaf uw vakantieadres!

Bellen met hosted VoIP telefonie is locatie onafhankelijk

VoIP betekent dus eigenlijk los vertaald: Praten via het internet (VoIP=Voice Over IP). Het enige dat daarvoor nodig is een telefoon en een internetverbinding. Dit kan zowel vast internet zijn, maar ook WiFi of het 3G/4G netwerk. Het maakt dus niet uit of dit vanaf uw huis adres is, in de auto, of op uw werkplek. Het kan zelfs overal ter wereld gebruikt worden. Daarnaast hoeft een telefoon zeker geen vast bureautoestel te zijn, maar het kan ook een App op uw telefoon zijn. Hier zijn voldoende oplossingen voor te vinden, en u kunt zelfs schakelen tussen de App op de mobiel, en uw vaste bureautoestel op uw werk. Ook hebben sommige VoIP telefoonsystemen (PBX) een eigen app ontwikkeld, zoals het bekende 3CX telefoonsysteem. Dan kunt u met de App niet alleen bellen en gebeld worden, maar zelfs de VoIP centrale op afstand beheren; voicemail inschakelen, telefoonnummers doorschakelen, enz. Zo kunt u in het buitenland een klant te woord staan, terwijl u aan het strand ligt.

Hosted VoIP = de beste oplossing voor al uw zakelijke telefoonnummers

Veel bedrijven of organisaties hebben meerdere telefoonnummers. In sommige gevallen doordat elke locatie een lokaal telefoonnummer heeft, maar het kunnen ook meerdere zakelijke 085 telefoonnummers zijn. Eén telefooncentrale is zeker niet bedoeld voor maar 1 zakelijk telefoonnummer. U kunt met hosted VoIP meerdere telefoonnummers laten binnenkomen op 1 telefooncentrale. Als u meerdere zakelijke nummers heeft, of van meerdere BV’s, dan hoeft u niet voor elk telefoonnummer een aparte telefooncentrale te gebruiken. Alles kan binnen 1 omgeving beheerd worden. VoIP telefonie: wel zo makkelijk!

Interesse gekregen in alle VoIP mogelijkheden? Neem dan contact met ons op.

Bent u benieuwd welke hosted voip oplossing het beste past bij uw situatie? Of wilt u een zakelijk 085 nummer aanvragen? Vul het offerte formulier in en wij nemen contact met u op.